Retourneren
Als je niet tevreden bent met je aankoop heb je tot 14 dagen na ontvangst recht op het terugsturen van het product. De exacte voorwaarden waaronder dat kan, vind je in de Algemene Voorwaarden.
In het kort zijn ze als volgt:
- Retourtermijn van 14 dagen.
- Kosten retourzending zijn voor de consument.
- Retourneer het product in de originele verpakking.
- Houd rekening met een eventuele waardevermindering wanneer het product wordt teruggestuurd nadat de verpakking geopend is of het product in gebruik is genomen.
- Als je een defect product ontvangt mag je dit terugsturen. Wij zullen dit dan testen en mocht dit nodig zijn repareren of vervangen.
Samen voor een betere wereld
Blumat is groot voorstander van een duurzaam bestel- en verzendproces. We willen onnodige goederenbewegingen dan ook zoveel mogelijk beperken. Alvorens je een product terugstuurt, vragen we je daarom eerst contact op te nemen met onze klantenservice om te zien of we je eventueel op een andere manier kunnen helpen met het oplossen van je probleem.
Mocht een bestelling al aan de deur geweigerd worden, of niet geleverd kunnen worden door bijvoorbeeld een foutief adres, dan worden de door de vervoerder gemaakte extra (verzend)kosten bij de consument in rekening gebracht.
Bij een defect kan het mailen van foto’s ons al flink op weg helpen. In verband met de bescherming van onze gegevens vragen wij nadrukkelijk enkel Jpeg-bestanden te verzenden.
Het Herroepingsrecht
In het kader van de Wet Kopen op Afstand heeft de consument bij het doen van aankopen via Internet recht op een 'afkoelingsperiode' van 14 dagen na aflevering van het product. In deze periode heb je het recht om zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen. Dit betekent dat binnen deze periode een product mag worden teruggestuurd voor een teruggave van het aankoopbedrag. Hierbij dient de klant zelf de portokosten voor het terugsturen te betalen.
Terugsturen
Vul het retourformulier volledig in en verzend dit samen met het te retourneren product in de originele verpakking naar:
2Clever Homeshopping B.V.
t.a.v. Retouren
Rangeerweg 6
6114 BC Susteren
Wanneer je je hebt bedacht over een via deze site gedane bestelling en je wenst de goederen te retourneren, doe dit dan zo snel mogelijk na ontvangst. Omdat verzending altijd voor rekening en risico van de verzender geschiedt, dient het pakket deugdelijk verpakt en voldoende gefrankeerd te zijn (onvoldoende gefrankeerde post wordt door PostNL geweigerd). Wanneer de teruggezonden goederen compleet, 'indien mogelijk' in originele verpakking en ongebruikt zijn, dan storten wij het door jou betaalde aankoopbedrag zo spoedig mogelijk terug. Als je met een creditcard hebt betaald, vragen wij je rekeninggegevens (IBAN en naam) aan ons door te geven.
Terugbetaling
Bij een juiste toepassing van het retourrecht zijn beide partijen gehouden de wederzijds verrichte prestaties terug te draaien. Kan de koper het ontvangen product niet, slechts gedeeltelijk of in verslechterde toestand terug leveren, dan zal de consument de waardevermindering moeten compenseren. Dit geldt echter niet wanneer de waardevermindering uitsluitend terug te voeren is op het controleren van het ontvangen product, zoals dat bijvoorbeeld ook in een (woon)winkel of bouwmarkt mogelijk zou zijn geweest. Het op gras uittesten van een grasmaaier is zodoende een mooi voorbeeld van wat niet mogelijk zou zijn en dus niet mag. De koper kan het risico van waardevermindering beperken als hij de zaken niet in gebruik neemt en handelingen nalaat die de waarde van het product beïnvloeden. Bij het terugsturen mag je bijvoorbeeld ook niet op de verpakking schrijven of deze beplakken met ducttape. Bij een aanpassing of beschadiging van de originele verpakking kan het zijn dat de retourzending niet in behandeling wordt genomen. Meer informatie met betrekking tot het herroepingsrecht kun je terugvinden in onze Algemene voorwaarden.
B2B
De hier genoemde retourgarantie geldt in de omschreven hoedanigheid uitsluitend voor particulieren. Bedrijven kunnen voor vragen met betrekking tot de retourmogelijkheden contact opnemen met onze Business to Business afdeling via contact@blumat.nl.
Op maat gemaakt
Het retourrecht geldt niet bij levering van goederen die speciaal voor de klant zijn besteld, op maat zijn gemaakt of samengesteld. Voor meer informatie hierover zie onze Algemene Voorwaarden.